MIKSI LIITTYÄ?

INA on vakuutus huonoa palkkaa ja huonoja työolosuhteita vastaan. INA varmistaa, että palkka vastaa työn vaativuutta, ja etteivät suuret rakenteelliset muutokset huononna työolosuhteita tai muutoin turhaan kuormita työntekijöitä. Valtakunnallisena toimijana INA on tietoinen, mitä kirjastoalalla ja työpaikoilla tapahtuu.

INA pitää jäsenistönsä puolta: INA:n, luottamusmiesten, Tieteentekijöiden liiton sekä liiton toimiston  asiantuntemus on jäsenten käytössä työehtoasioita hoidettaessa. INA reagoi nopeasti yhteydenottoihin ja pitää jäsenistönsä ennakoivasti ajan tasalla.

INA:n ja Tieteentekijöiden liiton jäsenenä olet oikeutettu monenlaisiin jäsenetuihin. Kuulumalla työttömyyskassaan, suojaat itsesi paremmin työttömyyden osuessa kohdalle. Lakimiehen neuvontapalvelut kattavat palvelussuhteeseen liittyvistä ongelmista yksityiselämään kuuluviin oikeudellisiin aisoihin. Hakiessasi uutta työpaikkaa tai pohtiessasi nykyistä palkkaasi, voit olla yhteydessä liittoon saadaksesi palkkaneuvontaa.

Voit hakea INA:n jäsenyyttä Tieteentekijöiden liiton sivuilla olevan sähköisen lomakkeen kautta.