Jytten Blogi

Jyväskylän yliopiston tieteentekijöiden blogi, jossa käsitellään ajankohtaisia yliopistomaailman asioita taatusti kiinnostavista näkökulmista. Blogissa julkaistaan tekstejä niin hallituksen jäseniltä, luottamusmiehiltä kuin jäsenistön edustajiltakin. Tervetuloa lukemaan!

28.9.2017 10.42Olli-Pekka Moision mietteitä yliopiston hallitustyöskentelystä Olli-Pekka Moisio

Keskiryhmien hallituspaikkaa tavoitteleva yliopistonlehtori Olli-Pekka Moisio kertoo ottaneensa tavoitteekseen, että yliopistoyhteisön uusi johtajisto lähtisi rohkeasti tavoittelemaan entistä avoimempaa ja harkitsevaan vuoropuheluun perustuvaa johtamisjärjestelmää. Siinä jokaisella meistä olisi mahdollisuus kokea aidosti tulevansa kuulluksi ja nähdyksi.

Äänestysaika yliopiston hallituksen vaaleissa on 28.9.-4.10. Äänestää voit siis vaikka heti. Äänestykseen pääset tästä linkistä: https://uno.jyu.fi/fi/vaalit. Olli-Pekka Moisiota äänestät numerolla 12.

Lue lisää | 0 Kommenttia | Kommentoi

4.9.2017 10.53Yliopistotyö vaatii matkoja ja matkustamiseen tarvitaan rahaa Mikko Jakonen

Tutkija tai tutkimusta tekevä opetushenkilökunnan jäsen joutuu matkustamaan työssään – joskus runsaastikin. Matkustaminen vaatii kuitenkin rahaa jota ei kengännauhabudjettien ja jatkuvien leikkausten aikakaudella aina ole tarjolla riittävästi.

Lue lisää | 0 Kommenttia | Kommentoi

12.4.2017 13.41Jytte ja professoriliiton Jyväskylän paikallisosasto edellyttävät yliopiston johdolta läpinäkyvää suunnitelmaa avautuvista työsuhteista ja niiden täyttämisestä Mikko Jakonen, Jussi Välimaa

Jyväskylän yliopiston tieteentekijät ja Professoriliiton Jyväskylän paikallisosasto kuuluttavatsäästöpaineista johtuviin henkilöstövähennyksiin avoimia pelikortteja. Epätietoisuus oppiaineiden ja professuurien tulevaisuudesta aiheuttaa epävarmuutta, sekä heikentää työhyvinvointia ja luottamusta.