Ohje lakkoavustuksen hakemista varten

1. Hae lakkoavustusta alla olevalla lomakkeella 31.5.2018 mennessä. Täytä huolellisesti koko hakemus.

2.  Ilmoita tilinumerosi eAsioinnissa (maksun nopeuttamista varten).

3. Liitä hakemukseen palkkakuitti, josta näkyy, että lakkopäivältä ei ole maksettu palkkaa. Lähetä palkkakuitti (skannattuna) sähköpostilla (toimisto@tieteentekijoidenliitto.fi) tai postitse Asemapäällikönkatu 12 B, 00520 Helsinki

Lakkoavustushakemukset pyydetään lähettämään viimeistään kahdentoista viikon kuluttua lakkopäivästä. Tavoitteena on, että lakkoavustukset maksetaan kahdeksan viikon sisällä hakemuksen saapumisesta.

Tieteentekijöiden liitto suorittaa ennakonpidätyksen lakkoavustuksesta Verohallinnon ohjeiden mukaisesti:
50 euron päiväkohtaisesta avustuksesta maksetaan verojen jälkeen lakkoavustusta 41,50 euroa lakkopäivältä. Liitosta toimitetaan ennakonpidätyksestä (8,50 €) tieto suoraan verottajalle.

Täytä lomake huolellisesti ja toimita lisäksi palkkakuittisi sähköpostin liitteenä osoitteeseen toimisto@tieteentekijoidenliitto.fi

Työtaisteluavustusta maksetaan lakkopäivän osalta yhteensä 50€ / pvä ja se on 16 € ylittävältä osalta veronalaista tuloa. Sivutuloverokorttia ei tarvitse toimittaa, sillä ennakonpidätys toimitetaan verottajan ohjeiden mukaisesti, pidätysprosentti on 25, joten lakkoavustus on verojen jälkeen 41,50 euroa.

Lakkoavustuksen saamiseksi on toimitettava palkkatodistus, josta ilmenee ansionmenetys lakkopäivältä.

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.