12.2.2015 9.26

#Kirjastopuolue - paljonko on kirjastonhoitajan euro

Ari Rouvari

Liity mukaan Kirjastopuolueeseen. Tutkijalle Kirjastopuolue lupaa vapaan pääsyn tietoon ja vankan perustan tutkimustyölle jatkossakin. Puolueen aktiivit, informaatioalan akateemiset osaajat, tarjoavat loogisesti järjestettyä ja jäsennettyä tietoa sekä tukea tutkijalle ja opiskelijalle. Informaatioalan akateemisten puheenjohtaja ja Tieteentekijöiden liiton hallituksen jäsen Ari Rouvari kirjoittaa kirjastopuoluekampanjasta.

Kirjastoja arvostetaan, kirjastolaisia ei. Parantaakseen informaatioalan ammattilaisten asemaa ja palkkausta suomalaiset kirjastojärjestöt ja -yhdistykset perustivat uuden Kirjastopuolueen.

Tutkijalle Kirjastopuolue lupaa vapaan pääsyn tietoon ja vankan perustan tutkimustyölle jatkossakin. Puolueen aktiivit, informaatioalan akateemiset osaajat, tarjoavat loogisesti järjestettyä ja jäsennettyä tietoa sekä tukea tutkijalle ja opiskelijalle. Haluamansa tiedon tutkija saa milloin vain ja minne tahansa.

Tietoyhteiskunta ei kehity ilman kirjastoja, jotka edistävät avointa tiedettä ja tutkimusta. Tieto on innovaatioiden edellytys ja avain menestykseen.

Puolue lupaa tulevallakin vaalikaudella, että kirjasto estää syrjäytymistä. Kirjastokortti on yhteisöllinen käyntikortti – avainkortti elämäniloon.

Liity mukaan kirjastopuolueeseen: “Me kirjasto- ja informaatioalan ammattilaisia edustavat järjestöt vaadimme kirjastopalveluiden turvaamista ja kehittämistä sekä kunnon palkkaa kirjastojen monille osaaville ammattiryhmille.¨ Lue lisää ja tiedosta teesimme: www.kirjastopuolue.fi

Älä nuku, vaan osoita tukesi maailman parhaalle kirjastoverkolle! Ota kuva itsestäsi kirjastokortin kanssa ja jaa se Instagramissa tai Twitterissä aihetunnisteella #kirjastopuolue.

Ei kommentteja