Uutisia

22.1.2016 15.09

Kynttilämielenilmaisu keskiviikkona 27.1. n. klo 16

Helsingin yliopisto on tiedottanut antavansa yt-selvityksen toisen osan keskiviikkona 27.1.2016 klo 14 päärakennuksen juhlasalissa. Tällöin saadaan tietoa työnantajan yt-prosessiin liittyvistä toimenpiteistä koko henkilöstöä koskien. Pääluottamusmiehet ja henkilöstöjärjestöt ovat järjestämässä mielenilmaisua päärakennuksen edustalle Senaatintorin puolella työnantajan selvityksen saamisen jälkeen n. klo 16–18.

Mielenilmaisussa ei ole kyse lakosta tai ulosmarssista, vaan mielenilmaisusta valtioneuvoston suuntaan rahoitusleikkausten johdosta. Henkilöstöjärjestöt ovat erityisen huolissaan yliopiston suunnittelemien toimenpiteiden laajuudesta. Lisäksi halutaan ilmaista myötätuntoa työnsä menettäviä kohtaan.

Kaikki yliopistolaiset ovat tervetulleita osallistumaan tähän mielenilmaisuun, sikäli kun työtehtävät sen sallivat.

Mielenilmaisun järjestävät yliopiston kaikkien järjestöjen pääluottamusmiehet ja paikallisesti toimivat henkilöstöjärjestöt yhdessä. Sytytämme kynttilämeren ja tarjolla on hernekeittoa.