Uutisia

28.3.2014

Säätiöiden post doc -poolin keväthaussa ennätysmäärä hakijoita

Säätiöiden post doc -pooliin kuuluvat säätiöt jakoivat 28. maaliskuuta 28 tohtorille noin 1,15 miljoonaa euroa sekä varasivat aikaisempien päätösten perusteella kuudelle tohtorille 224 000 euroa.

Kilpailu tutkimusrahoituksesta on kiristynyt, mikä näkyy myös poolin järjestämässä haussa. Poolin kevään hakukierrokselle osallistui 205 tohtoria eri puolilta Suomea, joten apuraha voitiin myöntää vain joka seitsemännelle hakijalle. Hakijoita oli kaksikymmentä prosenttia tavanomaista enemmän.

Poolin seuraava hakukierros järjestetään 15.8.–15.9.2014, jolloin jaettavana on runsaat 1,3 miljoonaa euroa. Haun tulokset julkistetaan marraskuussa 2014.

Säätiöiden post doc -pooli perustettiin vuonna 2009. Siihen kuuluu kaudella 2013–2015 kaksitoista säätiötä, jotka ovat sijoittaneet pooliin yhteensä 2,65 miljoonaa euroa vuosittain. Mukana ovat Emil Aaltosen Säätiö, Koneen Säätiö, Alfred Kordelinin Säätiö, Liikesivistysrahasto, Paulon Säätiö, Suomen Kulttuurirahasto, Suomen Lääketieteen Säätiö, Svenska Kulturfonden, Svenska litteratursällskapet, Tekniikan edistämissäätiö, Jenny ja Antti Wihurin Rahasto sekä Yksityisyrittäjäin Säätiö.

Lisätietoja: www.postdocpooli.fi

info(at)postdocpooli.fi