Uutisia

25.9.2014

Valtioneuvosto nimitti strategisen tutkimuksen neuvoston

Valtioneuvosto asetti kokouksessaan 25. syyskuuta strategisen tutkimuksen neuvoston toimikaudeksi 26.9.2014-31.12.2018.

Kokoonpano: puheenjohtaja: tutkimusjohtaja Per Mickwitz Suomen ympäristökeskus; jäsenet: professor of practice Anne Brunila Svenska handelshögskolan, johtaja Jaakko Kiander Keskinäinen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen, professor of practice Sixten Korkman Aalto-yliopisto, akatemiaprofessori Markku Kulmala Helsingin yliopisto, professori Juho Saari Itä-Suomen yliopisto, professori Katariina Salmela-Aro Jyväskylän yliopisto, johtaja Leena Sarvaranta VTT ja professori Irma Thesleff Helsingin yliopisto.

Alkuperäisen aikataulun mukaan strategisen tutkimuksen neuvosto oli määrä asettaa kesän aikana. Asia oli valtioneuvoston yleiskokouksen asialistalla 28. elokuuta, mutta se vedettiin ennen kokousta listalta pois. On ennakoitu, että viivästyminen myöhästyttää strategisen tutkimusrahoituksen hakuaikataulua.